دل دریائی

فرهنگی هنری سرگرمی

دل دریائی

فرهنگی هنری سرگرمی

شب یلدا

 

 یلدایتان مبارک.این شعر طنز هم تقدیم شما 



شب یلدا کـــه رفتم ســــوی خـانه              
گرفتـــــــم پرتقـــــــــــــال و هندوانه

خیـــــار و سیب و شیرینی و آجیل            
 دوتـــــا جعبه انــــــــــــــار دانه دانه

گـــــــز و خربوزه و پشمک که دارم              
ز هــــــــر یک خاطراتی جــــــاودانه

شب یلدا بــــــــوَد یا شـــــــام یغما              
و یــــــــــــــا هنگــــــــام اجرای ترانه

به گوشم می رسد از دور و نزدیک             
نوای دلکـــــــــش چنگ و چغــــــانه

پس از صرف طعام و چــــای و میوه            
تقاضــــــــا کردم از عمّـــــــه سمانه

که از عهــــــد کهـــــــــن با ما بگوید           
هم از رسم و رســــــــــوم آن زمانه

چه خوش میگفت و ما خوش میشنیدیم   
پس از ایشان مرا گـــــــل کرد چانه

نمی دانم چـــــــرا یک دفعـــــه نامِ-            
“جنیفر لوپز” آمــــــــــــــــد در میانه

عیالم گفت:خواهــــــــــان منی تو             
و یا خواهــــــــان آن مست چمانه؟

به او با شور و شوق و خنده گفتم            
عزیزم با اجــــــــازه، هــــــــــر دُوانه!!

نمی دانی چه بلوایی به پـــــا شد           
از آن گفتــــــــــــــــار پاک و صادقانه

به خود گفتم که”بانی” این تو بودی           
که دست همســـــــرت دادی بهانه

خلاصه آنچنــــــــــــــان آشوب گردید       
کـــــــــه از ترسم برون رفتم ز خانه

ز پشت در زدم فریـــــــــــاد و گفتم:           
“مدونا” هم کنارش، هر سه وانه!!

و آن شب در به روی مــن نشد باز            
شدم چـــــــــون مرغ دور از آشیانه

شب جمعــــــــــــه برای او نوشتم             
ندامت نامـــــــــــــه، امّـــا محرمانه

نمی دانم پس از آن نامــــــه دیگر              
عیالم کینه بــــــــــــا من داره یا نِه

ولی بگذار- بــــــــــــــا صد بار تکرار-            
بگویم آخرین حرفــــــــــــــم همانه!!
                                                                برگرقته از سایت کاشان مشاغل

نظرات 8 + ارسال نظر
مرتضی سه‌شنبه 28 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 11:01 ب.ظ

سلام!
خیلی قشنگ بود !
پیشاپیش تبریک من و پذیرا باشی !
یلداتون مبارک

سپاس

این روزها.. پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 12:14 ب.ظ http://vanity.mihanblog.com

همه لحظه های پایانی پاییزت٬ پر از خش خش آرزوهای قشنگ...
یلداتون مبارک.

سپاس

سپیده پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://kolbehye-snowwhite.mihanblog.com

شب یلدای من آغاز شد

نه سرخی انار نه لبخند پسته نه شیرینی هندوانه

بی تو یلدا زجر آور ترین شب دنیاست

بی من یلدایت مبارک


+ آپم

سپاس و چشم حتما سر میزنم

ابوعدنان پنج‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:19 ب.ظ http://abooadnan.blogsky.com

به به به این میگن شعرررررررررررر


میان همهمه برگ های خشک پاییز فقط توماندی که هنوز از بهار لبریزی
روزهای آخر پاییزت پر از خش خش آرزوهای قشنگ
یلدا مبارک

سپاس

یلدا جمعه 1 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ http://mehroomahtab90.blogfa.com


...............وهستند بی خانمان هایی .........
که یک دقیقه ی اضافی یلدای مارا آرزو نمیکنند......می هراسند
می هراسند از درازای سرد یکه بودنشان.....حتی اگر به وسعت
شصت پلک باشد.......
راستی این یک دقیقه ی اضافی برای چیست؟
تو باآن چه میکنی؟
من.........
من که آرزو میسازم................برای یلداهای آینده مان
یلدایت طولانی..........
به شرطی که تک تک لحظاتش پر از صدای خش خش آرزوهای قشتگت
باشد.......
آرزوهایی که تو دریلداسبز سبز میپرورانی..........
آدرس باغچه رویاهایت را بلد نیستم.......نمی توانم به آن سر بزنم برای
مراقبت.........
اما.........
اما قول می دهم برای ریشه دواندنشان در دل کائنات به دعا
بنشینم!!
وتو یلدای دیگر را
خیلی سبزتراز حالا به انتظار مینشینی!
هیچ شک نکن!

خیلی خیلی زیبا بود عزیزم و سپاسگزارم

یلدا جمعه 1 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:00 ب.ظ http://mehroomahtab90.blogfa.com


ســــــــــلام ~~~~~$$$$
خوبی ~~............$$**$$
~~~~~~~~~...$$$**$$
.................... $$$~~~'$$
~~~~~~~~$$$"~~~~$$
~~~~~~~~$$$~~~~.$$
~~~~~~~~$$~~~~..$$
~~~~~~~~$$~~~~.$$$
~~~~~~~~$$~~~$$$$
من آپ کردم~~$$$$$$$$
~~~~~~~~$$$$$$$
~~~~~~~.$$$$$$*
~~~~~$$$$$$$"
~~~~.$$$$$$$....
~~~$$$$$$"`$
~~$$$$$*~~~$$
~$$$$$~~~~~$$.$..
$$$$$~~~~$$$$$$$$$$.
$$$$~~~.$$$$$$$$$$$$$
$$$~~~~$$$*~'$~~$*$$$$
$$$~~~'$$"~~~$$~~~$$$$
3$$~~~~$$~~~~$$~~~~$$$
~$$$~~~$$$~~~'$~~~~$$$
~'*$$~~~~$$$~~$$~~:$$
~~~$$$$~~~~~~~$$~$$"
~~~~~$$*$$$$$$$$$"
~~~~~~~~~~````~$$
منتظرحضور سبزت هستم.'$
~~~~~~~~..~~~~~~$$
~........~$$$$$$~~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~$$$$$$$$~~~$$
~~~~~~$$$$$"~~.$$
~~~~~~~"*$$$$$.......

چشم حتما میام

مرتضی جمعه 1 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:24 ب.ظ

بنـــد دلـــم را
به بند کفـــش هایت گـــره زده بودم
که هر جـــا رفتـی
دلــم را با خود ببری
غــــافل از اینکه
تو پـــا برهنـــه می روی
و بی خبــــر….........

سپاس

مرتضی جمعه 1 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:28 ب.ظ

انگشتـانت را...

به من قرض بده!

برای شـمردن لحظه های نبودنت،

کـم آورده ام...

سپاس.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد